tisdag 19 maj 2009

Happy födelsedag pour mi amore

Gud så internaschionalll jag var precis i rubriken. Helt sjukt bra, det märks att jag jobbar i en "två-språkig" klass.... eller snarare 8 språk.
My loved one Mr.Magnus fyller år idag. Ringde inatt, tre minuter över tolv och sjöng för honom. Idag när han kom hem från jobbet låg där även ett hemmasnickrat födelsedagskort som jag satt och pysslade med i söndags. Kan säga att det tog alldeles för lång tid, måste bli lite kvickare i handen igen när det gäller klippa och klistra. Han tyckte det var väldigt fint varjefall så det var tur. Imornn får han resten av klapparna när han kommer hem hit:)
Hade årsmöte i min Brf precis och avsade mig min post som sekreterare. Tyckte att någon annan gott kunde ta lite ansvar ett tag, jag har bättre saker att göra med min fritid. Var lite hård mot nån tant( läs kärring) som inte fattade också och som alltid ska tjabba och ha sig. Tydligen var hon inte van vid att bli emotsagd så hon lyfte på rumpan och gick därifrån. Inte en minut för tidigt om du frågar mig och resten av församlingen som var där och tröttnat på hennes tjafs och totala inkompetens.
På torsdag är det dags att presentera mannen min för pappa. Det kan bli lite spännande det där, första pojkvännen som får följa med dit. I värsta fall får vi köra med akut salt-allergi eller något i den stilen om det blir nervigt.

1 kommentar:

Emelie sa...

Haha, got to love bostadsrättsföreningsmöten :) Gött med tanten också, hihi.

Japp, i allra högsta grad orättvis examinator som inte är benägen att se längre än ögat räcker. Hans område på högskolan är observation och tematiskt arbete. Hade man inte med de komponenterna i arbetet blev man icke godkänd. Han har anmärkt uppsatsen igenom på att vi borde ha gjort observation och gått fjupare in på frågor om tematiskt arbete, men vi har för fan hjort intervjuer för att undersöka hur lärare ser på icke-västerländska texter. HUR FAN SKA VI OBSERVERA DET eller för den delen varför skulle vi fråga ut lärarna om deras tematiska undervisning? Snark...Han har medvetet valt at missförstå verkar det som. Två andra arbeten i klassen blev hyllade. Gissa vad de handlade om? Det ena var en lärarhandledning om tematiskt arbete och det andra var ett undervisningsförsök med observation och videodokumentation.

Nåja, kram och hoppas ni får en mysig kväll och firande. Tänkte eventuellt brunch på fredag med Sara också, lite fölsefirande för Magnus.

Kram